Pitkästä aikaa tämä mummeli istahtaa bloginsa äärelle. Miten ihmeessä olen ollut niin saamaton, ettei ole rivin riviä syntynyt kevään aikana. Toki olen kirjoittanut tuolla konkarikirjoittajien kurssilla muutaman tarinan, mutta tuskin niistä on julkaistavaksi yleisempään jakoon. Tai katsotaan nyt.
Lämmin kevät enteilee jo hyvää kasvukautta. Alkuviikosta mökiltä palatessa auton mittari näytti jo 24 astetta lämmintä Lahden seutuvilla. Lämpö ja valo ovat saaneet koivujen hiirenkorvat jo kovasti vihreiksi, vaikka ei niistä oksista vielä saunavastaa synny.
Mökillä on piipahdettu kahdesti, ensin ole järvi täysin jäässä ja saunavedetkin otettiin onkiavantopumpulla. Nyt viime viikon vaihteessa ehdimme juuri ja juuri näkemään viimeisten jäälauttojen ohiajelehtimisen. Vesi järvessä oli raikasta ja melkoisin vilpoista. Kahtena aamuna kuitenkin oli pakko painautua lähes jäiseen veteen pulahtamaan. Kyllä virkisti. Mökillä kasvukausi ei ole vielä niin rehvakkaasti lähtenyt alkuun kuin mitä täällä kotona. Mutta muutaman pensaan paikkaa muutin, varsinkin pieni onnenpensas ei ole tykännyt järveltä puhaltavasta tuulesta, joten siirsin sen ylemmäksi pihaan. Juhannusruusun poikasia raahasin uusiin paikkoihin myös. Ja pihan haravointia riitti, sillä männyt karistavat neulasiaan joka talvi haravoitavaksi. Joutsenet ja kuikat olivat elementissään heti jäiden lähdön jälkeen. Jotenkin meikäläisen sielu oikein lepää siellä niemen nokassa, vaikka se melkoinen työleiri onkin joka kevät aina uudelleen. Ja Simo nauttii myös. Ensimmäisenä iltana ei koirulin mielestä saunassa ollut riittävän lämmintä joten piti oikein houkutella häntä pois saunasta. Seuraavana iltana päätimme hänen antaa olla niin kauan kuin itse haluaa lauteilla. Otti melkoiset löylyt ennen alas hyppäämistä.
Täällä kotipihalla on ihailtu erivärisiä esikoita ja vuokkoja. Metsikkö on valkovuokkoja tulvillaan, mutta yksi ainokainen keltavuokko on kukassa. Mihin ne kymmenet muut ovat joutuneet talven alla? Hämyvuokko ilahdutti kukallaan ja nuppuja on vielä kymmeniä. Sinivuokkojen aika alkaa olla jo ohi, samoin aniliininpunaisen lajitoverinsa. Erityisen ilahduttava on tuo pieni Virosta tuomani punainen sinivuokko, jossa on kerrottu kukinto. Luulin sen jo kadonneen mutta sieltä se vaan nousi kukkimaan. Onneksi. Kuvaan en saanut oikeaa väriä.
Kaikki seitsemän sorttia pihlajiani ovat hengissä myös. Saa nähdä, kukkivatko vielä kun ovat suhteellisen pieniä piiskataimia vielä.
Kimalaiset pörräävät ahkerasti, mutta jonkinlaista valikointia kyllä näkyy. Pulleaan punaiseen jouluruusunkukkaan katosi iso kimalainen kokonaan.
Odotellaan vaan omenapuiden ja kirsikka- ja luumupuiden kukintaa.
Tilasin omenapuun taimia ja yksi jo ostettiinkin Gardenista kun jänikset mokomat napsivat viidestä pienestä omenapuusta kuoret parempiin suihin.
Yritettiin ne pelastaa, mutta saa nähdä, jaksavatko kasvattaa uutta kuorta.
Pesäpöntöistä on kova kisa, kun lämpö toi kirjosiepot tiaisten kiusaksi.
Kyyhkyspari ruokailee lintulaudan alla ja huhuilee illalla lähimetsikössä. Ja nyt moneen vuoteen ilmestyi pihamaalle varpusparvi. Tykkäävät majailla onnenpensaan oksistossa. Pysyisivätpä vaan pihapiirissämme.
Kevään iloja on myös pyykin ripustaminen ulos naruille. Raikkaantuoksuiset ja tuulen kuivattamat lakanat on kiva taitella liinavaatekaappiin.
Simo piipertää perässä pihalle. Ja kas, koira äkkää nopeasti nurmikolla matelevan rantakäärmeen. Minä vähän säikähdän ja päätän kuljettaa vieraan vähän kauemmaksi pihapiiristä, mutta ennenkuin ehdin saada koiran pois ja ämpärin ja kepin käteeni, on kiemurtelija kiiruhtanut pieneen sammakkolampeen, missä se iloisesti polskuttelee. Olkoon, onhan kuitenkin ihan kiltti matelija.
Monesti on rakastavaisia nimitetty kyyhkyläisiksi. Ihan aiheesta kylläkin. Juuri nyt lennähti kyyhkyspari pihan kuusenoksalle, ihan lähekkäin. Siinä ne sukivat ja puhdistavat rintahöyheniään. Söpösiä vaikkakin melkoisen kookkaita. Ja orava sai Simon ihan "someraivoon" hyppiessään ikkunan edessä männyn runkoa edestakaisin. On todella mukavaa, että kevät tuo elämää pihapiiriin.
Ensiviikon lopulla on perinteinen matka kukkamarkkinoille ja sitten muutamaksi päiväksi Krakovaan. On mitä odotella.
Nytpä yritän läpätä tähän muutaman kuvan mukaan. Miksiköhän muuten kaikki blogisivulla on englanninkielellä? Mut ei se haittaa. Kyllä se tästä.
Lämmin kevät enteilee jo hyvää kasvukautta. Alkuviikosta mökiltä palatessa auton mittari näytti jo 24 astetta lämmintä Lahden seutuvilla. Lämpö ja valo ovat saaneet koivujen hiirenkorvat jo kovasti vihreiksi, vaikka ei niistä oksista vielä saunavastaa synny.
Mökillä on piipahdettu kahdesti, ensin ole järvi täysin jäässä ja saunavedetkin otettiin onkiavantopumpulla. Nyt viime viikon vaihteessa ehdimme juuri ja juuri näkemään viimeisten jäälauttojen ohiajelehtimisen. Vesi järvessä oli raikasta ja melkoisin vilpoista. Kahtena aamuna kuitenkin oli pakko painautua lähes jäiseen veteen pulahtamaan. Kyllä virkisti. Mökillä kasvukausi ei ole vielä niin rehvakkaasti lähtenyt alkuun kuin mitä täällä kotona. Mutta muutaman pensaan paikkaa muutin, varsinkin pieni onnenpensas ei ole tykännyt järveltä puhaltavasta tuulesta, joten siirsin sen ylemmäksi pihaan. Juhannusruusun poikasia raahasin uusiin paikkoihin myös. Ja pihan haravointia riitti, sillä männyt karistavat neulasiaan joka talvi haravoitavaksi. Joutsenet ja kuikat olivat elementissään heti jäiden lähdön jälkeen. Jotenkin meikäläisen sielu oikein lepää siellä niemen nokassa, vaikka se melkoinen työleiri onkin joka kevät aina uudelleen. Ja Simo nauttii myös. Ensimmäisenä iltana ei koirulin mielestä saunassa ollut riittävän lämmintä joten piti oikein houkutella häntä pois saunasta. Seuraavana iltana päätimme hänen antaa olla niin kauan kuin itse haluaa lauteilla. Otti melkoiset löylyt ennen alas hyppäämistä.
Täällä kotipihalla on ihailtu erivärisiä esikoita ja vuokkoja. Metsikkö on valkovuokkoja tulvillaan, mutta yksi ainokainen keltavuokko on kukassa. Mihin ne kymmenet muut ovat joutuneet talven alla? Hämyvuokko ilahdutti kukallaan ja nuppuja on vielä kymmeniä. Sinivuokkojen aika alkaa olla jo ohi, samoin aniliininpunaisen lajitoverinsa. Erityisen ilahduttava on tuo pieni Virosta tuomani punainen sinivuokko, jossa on kerrottu kukinto. Luulin sen jo kadonneen mutta sieltä se vaan nousi kukkimaan. Onneksi. Kuvaan en saanut oikeaa väriä.
Kaikki seitsemän sorttia pihlajiani ovat hengissä myös. Saa nähdä, kukkivatko vielä kun ovat suhteellisen pieniä piiskataimia vielä.
Kimalaiset pörräävät ahkerasti, mutta jonkinlaista valikointia kyllä näkyy. Pulleaan punaiseen jouluruusunkukkaan katosi iso kimalainen kokonaan.
Odotellaan vaan omenapuiden ja kirsikka- ja luumupuiden kukintaa.
Tilasin omenapuun taimia ja yksi jo ostettiinkin Gardenista kun jänikset mokomat napsivat viidestä pienestä omenapuusta kuoret parempiin suihin.
Yritettiin ne pelastaa, mutta saa nähdä, jaksavatko kasvattaa uutta kuorta.
Pesäpöntöistä on kova kisa, kun lämpö toi kirjosiepot tiaisten kiusaksi.
Kyyhkyspari ruokailee lintulaudan alla ja huhuilee illalla lähimetsikössä. Ja nyt moneen vuoteen ilmestyi pihamaalle varpusparvi. Tykkäävät majailla onnenpensaan oksistossa. Pysyisivätpä vaan pihapiirissämme.
Kevään iloja on myös pyykin ripustaminen ulos naruille. Raikkaantuoksuiset ja tuulen kuivattamat lakanat on kiva taitella liinavaatekaappiin.
Simo piipertää perässä pihalle. Ja kas, koira äkkää nopeasti nurmikolla matelevan rantakäärmeen. Minä vähän säikähdän ja päätän kuljettaa vieraan vähän kauemmaksi pihapiiristä, mutta ennenkuin ehdin saada koiran pois ja ämpärin ja kepin käteeni, on kiemurtelija kiiruhtanut pieneen sammakkolampeen, missä se iloisesti polskuttelee. Olkoon, onhan kuitenkin ihan kiltti matelija.
Monesti on rakastavaisia nimitetty kyyhkyläisiksi. Ihan aiheesta kylläkin. Juuri nyt lennähti kyyhkyspari pihan kuusenoksalle, ihan lähekkäin. Siinä ne sukivat ja puhdistavat rintahöyheniään. Söpösiä vaikkakin melkoisen kookkaita. Ja orava sai Simon ihan "someraivoon" hyppiessään ikkunan edessä männyn runkoa edestakaisin. On todella mukavaa, että kevät tuo elämää pihapiiriin.
Ensiviikon lopulla on perinteinen matka kukkamarkkinoille ja sitten muutamaksi päiväksi Krakovaan. On mitä odotella.
Nytpä yritän läpätä tähän muutaman kuvan mukaan. Miksiköhän muuten kaikki blogisivulla on englanninkielellä? Mut ei se haittaa. Kyllä se tästä.

Hyvää kevättä vaan sinne ja mukavaa lomamatkaa Krakovaan.
VastaaPoistaKevät on vahvaa aikaa,. kaikki lakaa työntyä asiin väellä ja voimalla, Joka päivä jotin uutta. Mahtavaa!
VastaaPoistaKiva postaus ja todella kauniit kuvat! :)
VastaaPoistaOnpas hieno! :)
VastaaPoistaEi ole mikään salaisuus, että minulla on hyvin syvä ja henkilökohtainen suhde Jumalaan. Olen puskenut ja vastustanut tätä suhdetta kuluneen vuoden ajan kaikkien niiden hölynpölyjen läpi, joita olen joutunut kokemaan herpesin kanssa eläessäni, mutta jälleen kerran Jumala on suurempi kuin itsepäisyyteni ja mursi tuon puhkeamisen läpi, huuliherpeksen ja kaiken, minulla oli sukupuoliherpes. Minulle henkilökohtaisesti se, että kuulen yhä uudelleen ja uudelleen, kuinka en ole tarpeeksi hyvä, on vallannut mieleni pahimmalla mahdollisella tavalla. Sulkeuduin täysin ja heräilin vain ajattelemalla, että näin elämä päättyy, tämä väliaikainen herpes-epidemia? "Vitut kaikki herpes-potilaat, jos tiedätte mitä tarkoitan." Mutta ollaanpa rehellisiä...
VastaaPoistaOn pelkurimaista kieltäytyä yrttilääketieteestä. Se perustuu pelkoon. Ja se on epärehellistä sitä kohtaan, mitä sydämeni haluaa. Älä rakenna muuria ympärillesi, koska pelkäät yrttejä tai rohkeita askelia, varsinkin kun on kyse terveysongelmista ja parantumisesta. Niin monet nuoret miehet/naiset sanovat minulle yhä uudelleen ja uudelleen, että tohtori Jekawo aikoo huijata minua, mutta kokeilen häntä tänään. Minusta tuntuu, ettei kukaan koskaan saa minua vakuuttuneeksi rohdosvalmisteista. Hyväksyn tohtori Jekawon rohdosvalmisteet, koska ne paransivat herpesini vain kahden viikon juomisen jälkeen, ja olen elänyt niitä vuoden ja kuukausia. Epidemiaa ei ole enää esiintynyt. Voit ottaa häneen yhteyttä, jos tarvitset hänen rohdosvalmisteitaan mihin tahansa sairauksiin, kuten herpekseen, Parkinsonin tautiin, diabetekseen, hepatiittiin, oireyhtymään, syöpiin, HIV:hen, epilepsiaan, hedelmättömyyteen ja kaikenlaisiin sairauksiin ja infektioihin, hengelliseen konsultaatioon, entisen takaisin tuomiseen. Sähköposti: drjekawo@gmail.com ja sitten www.drjekawo.com.... Neuvoni kaikille sairaille miehille/naisille on yksinkertainen... Ole aina avoin kirja. Ole hermoja raastava, rehellinen itsestäsi, tilanteestasi ja siitä, mitä olet tekemässä. Älä pidättele mitään. Pidätteleminen ei vie sinua mihinkään... ehkä yksisuuntainen lippu Lonelyvilleen, eikä se ole paikka, jossa haluat olla. Eli viimeinen totuuteni... ja alan vasta tajuta tätä..
Maa: Indonesia
VastaaPoistaOsoite: Surabaya
Sähköpostiosoitteeni: nurbrayani750@gmail.com
Nimeni on Nurbrayani, ja haluan todistaa ALLAHIN tekemästä hyvästä työstä elämässäni joidenkin maiden heikon taloustilanteen vuoksi. Onko keskuudessanne ihmisiä, jotka etsivät lainaa? Joten teidän on oltava erittäin varovaisia, koska internetissä on paljon väärennettyjä lainanantajia, mutta he ovat erittäin rehellisiä väärennetyistä lainanantajista. Jouduin kahden lainanantajan uhriksi ja menetin paljon rahaa, koska hain lainaa heidän yrityksestään. Melkein kuolin prosessissa, koska ihmiset pidättivät minut omien velkojeni vuoksi ennen kuin minut vapautettiin vankilasta. Selitin tilanteeni ystävälleni ja sitten esittelin minut luotettavalle lainanantajalle. Lainat luottolaitoksilta Sain 350 000 000 rupian lainani laina luottolaitoksilta erittäin helposti viikon sisällä hakemuksen jättämisestä, joten päätin jakaa ALLAHIN hyvän työn lainat luottolaitosten kautta perheeni elämässä.
Jos siis tarvitset lainaa, ota yhteyttä lainanantajiin sähköpostitse: (loancreditinstitutions00@gmail.com) WhatsApp: +393509313766
Voit ottaa heihin yhteyttä myös WhatsApp-numeron kautta: +393512114999
Kiitos ja siunatkoon Allah sinua
Hyvää päivää kaikille.
VastaaPoistaNimeni on Damian Diego Alejandro ja olen kotoisin Madridista, Espanjasta. Haluan käyttää tilaisuuden kirjoittaakseni verkossa, että kuka tahansa, joka tarvitsee aitoa lainaa, on oikea yritys hakea lainaa luottolaitoksilta. Muutama päivä sitten tarvitsin rahaa ja etsin lainaa verkosta. Näin yhden yrityksen ja hain lainaa, mutta se yritys huijasi minulta rahani kahdesti. Olin niin järkyttynyt, koska tarvitsin rahaa, joten päätin etsiä toisen yrityksen. Hain lainaa toisesta yrityksestä, ja sama yritys pyysi minua myös tallettamaan rahaa, minkä teinkin, mutta en koskaan saanut lainaani. Olen niin huolissani, koska tarvitsin kiireellisesti rahaa talon ostamiseen. Jos en saa taloa pian, vuokranantaja häätää minut ja perheeni, joten minun on hankittava oma asunto. Kun etsin uudelleen, näin tämän yrityksen, luottolaitoksilta. Näin monien ihmisten todistavan tästä yrityksestä ja sanovan, että se on todella loistava. Aluksi pelkäsin hakea lainaa, koska minua oli huijattu kahdesti, mutta päätin kokeilla ja katsoa, onko tämä yritys laillinen. Niinpä hain lainaa. Kun hain lainaa, he kertoivat minulle kaiken, mitä minun piti tehdä. Olin vielä hieman peloissani, mutta luotin heihin ja he vakuuttivat minulle, että saisin haluamani lainan viiden arkipäivän kuluessa. Sain pankiltani ilmoituksen, jossa kerrottiin, että tililleni oli talletettu 175 000 euroa, ja olin niin onnellinen. Jonkin aikaa sitten yritys soitti minulle ja kysyi, olinko saanut lainani, ja sanoin kyllä. Olen erittäin kiitollinen, ja kirjoittaessani tätä viestiä verkossa tämä yritys on auttanut myös kahta veljeäni. Joten kuka tahansa, joka tarvitsee oikeaa lainaa, luottolaitos on oikea yritys hakea lainaa. Jos tarvitset rahaa, voit ottaa heihin yhteyttä WhatsAppissa numerossa +393512114999 tai WhatsAppissa numerossa +393509313766 tai sähköpostitse osoitteeseen loancreditinstitutions00@gmail.com. Kiitos kaikille, jotka lukivat viestini, ja kannustan teitä hakemaan lainaa tähän yritykseen, koska tulette olemaan heihin tyytyväisiä.
Hyvää huomenta. Nimeni on Juanma Ignacio Judith ja olen Uruguaysta. Tämä yritys nimeltä Loan Credit institutions on oikea lainayhtiö. En ole koskaan halunnut lainaa, mutta ajattelin vain kokeilla tätä yritystä ja katsoa, pitävätkö ihmisten sanat paikkansa. Hain lainaa viime viikolla, otin lainan ja sain lainani tänään lainayhtiöiltä. Jos luet tätä viestiä ja tarvitset lainaa tältä yritykseltä, he auttavat sinua. Tämä yritys on ainoa, joka tarjoaa oikeita verkkolainoja. Hakemani laina oli 60 000 dollaria, ja sain sen viikon sisällä. Joten ystäväni, älkää antako huijata itseänne, jos tarvitsette oikeaa lainaa; tämä on oikea yritys hakea lainaa. Jos olet kiinnostunut heidän lainoistaan, heidän WhatsApp-numeronsa on +393512114999. Tai sähköpostiosoite on loancreditinstitutions00@gmail.com tai WhatsApp: +393509313766.
VastaaPoistaSe on todella upeaa!
VastaaPoistaHuomasin, että hymyni on lainaa tarjoavien luottolaitosten ansiota. Sain heiltä lainan, ja kaksi työtoveriani on myös saanut lainoja tältä yritykseltä ilman vaikeuksia ja erittäin edullisin korkoin. Suosittelen ottamaan heihin yhteyttä; olet tullut oikeaan paikkaan, jos todella haluat lainaa projektiisi tai mihin tahansa muuhun tarkoitukseen. Lähetän tämän viestin, koska olin erittäin tyytyväinen saamaani lainaan tältä yritykseltä. Ystävän kautta tapasin tämän rehellisen ja anteliaan lainayrityksen, joka auttoi minua saamaan 35 000 euron lainan. Joten suosittelen ottamaan heihin yhteyttä ja hyödyntämään kaikkia heidän tarjoamiaan palveluita. Tässä on heidän sähköpostiosoitteensa: loancreditinstitutions00@gmail.com tai WhatsApp-puhelinnumero: +393509313766. Tai heidän toinen WhatsApp-numeronsa on +393512114999.
Hei rakkaat ystävät. Nimeni on Naomi Naomi. Olen kotoisin Puolasta ja haluaisin jakaa teille hyviä uutisia. Pitkän ja epäonnistuneen lainahaun jälkeen törmäsin kunnioitettavaan ja rehelliseen mieheen nimeltä Jean Paul Marie Weiwers. Hän myönsi minulle 200 000 Yhdysvaltain dollarin lainan ilman vaikeuksia tai komplikaatioita alle 72 tunnissa. Hänen sähköpostiosoite on loancreditinstitutions00@gmail.com ja WhatsApp-numeronsa on +393512114999.
VastaaPoistaOta yhteyttä häneen saadaksesi lisätietoja lainasta.
Jumala siunatkoon teitä.
Ota yhteyttä WhatsAppissa numeroon +393509313766.